Assalamualaikum

Masa macam nie baru nak update blog. Bukan apa, idea tengah melimpah ruah nie *rezeki*, baik aku update blog. Kalau lambat update, alamaknya hilang idea. Yang ada sifat malas yang amat tu je laa. Okay, let's go through with this merepek aku 😏

Pernah dengar beauty is pain? Pernah dengar tak? Mustahil tak pernah dengar, kan kan? Yang mana bergelar gadis, perempuan atau wanita nie, mustahil tak pernah dengar. Aku nie banyak betul masalah sekarang. Masalah dengan penampilanlaa. Sedihnya!

Siapa yang follow blog aku, mesti pernah terbaca kisah terbaru aku pasal Muka Breakout Disebabkan Tati Skincare dan Cosmoderm Atau Sebamed. Taktahulah apa nasib hidup aku. Mungkin aku nie tak bermotivasi diri sendiri. Hidup tak berdisiplin dengan betul 😭

Selain muka bermasalah, aku ada masalah lagi besar iaitu berbadan besar. Hahahahahaa besar weyy dah macam mak mak orang. Sampai orang selalu panggil aku 'kakak' walaupun aku nie baru 22 tahun dan orang yang panggil aku 'kakak' tu berumur 32 tahun. What theeeeeee 😑

Selepas aku buat upacara tilik diri sendiri depan cermin, aku rasa terbit sedikit rasa nekad dalam hati nie nak kurus. Nak kurus sebelum raya dan konvo. Sebab level confident makin menurun bila tengok bentuk tubuh sendiri. Apa yang rasa nak sangat buat, aku nak diet atkins.

Diet atkins zero carbohydrates. Masalahnya aku nie jenis tekak orang kampung yang takleh tinggalkan nasi langsung. Wajib makan nasi. So, teragak-agak nak beratkins. Ada readers aku nie yang sedang beratkins? Boleh kongsikan tak pengalaman korang?

Aku jadi nekad nak beratkins bila semalam ayah membebel pasal tubuh aku dah semakin gemuk sejak habis belajar. Yelaa, makan makin sedap je. Everyweek seafood, mana tak gemuk weyy! Seriously, aku nak kurus dan sihat. Aku nak pakai kebaya, nak pakai baju cantik-cantik. Dah taknak ada spare tyres 😭
❝ Eyqa, kuruslaa. Ayah takut tengok tubuh tu. Dah gemuk semacam je. Jangan sampai ada penyakit, susah nanti. Sekarang ayah ada, bolehlaa tolong hantar berubat. Kalau ayah tak ada nanti, macam mana ? ❞ - Ayah 😭😭😭